Za stan torowiska odpowiada spółka Tramwaje Śląskie - tablica z taką informacją od wielu miesięcy widnieje na bramie Huty Pokój przy ulicy Niedurnego w Nowym Bytomiu. Jazda tramwajem linii nr 9 na tym odcinku to dla pasażerów prawdziwa gehenna.
Jest jednak szansa na zmiany. Spółka Tramwaje Śląskie planuje w ciągu kolejnych lat kompleksowo remontować torowiska w naszym mieście. Tak bynajmniej założono w planach.
Remontowany ma być m.in. odcinek od ul. Hutniczej (okolice Huty Pokój) do ul. Grochowskiej (za skrzyżowaniem ulic Niedurnego, Chorzowskiej i Czarnoleśnej). Jest to pojedynczy tor o długości 925 m.
- Aktualnie został złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla przedmiotowego zadania. Po wydaniu decyzji środowiskowej wykonawca wystąpi o pozwolenie na budowę - zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich i dodaje: - Trudno mi powiedzieć jak długo to potrwa i kiedy dokładnie projekt będzie realizowany.
W ciągu dwóch lat zostanie za to zmodernizowany ok. 2,5-kilometrowy odcinek torowiska przy ul. Karola Goduli. Będą również wymienione rozjazdy na pętli torowej w Chebziu. Całość ma kosztować ok. 7,5 mln zł.
- Ponadto Tramwaje Śląskie SA w ramach projektu pn.: "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" na terenie miasta Ruda Śląska zamierzają przeprowadzić przebudowę torowisk w rejonie ronda Unii Europejskiej (Chebzie - przyp. red.) oraz wzdłuż ul. Zabrzańskiej na odcinku od ul. Dworcowej do granicy z Zabrzem - zapowiada Andrzej Zowada.
Realizacja projektu ma kosztować ok. 16,5 mln zł.
Dostaniemy Twisty?
Równocześnie z modernizacją torowisk, spółka Tramwaje Śląskie postanowiła zakupić 30 nowych tramwajów. Za dwa lata wyjadą one na tory śląsko-dąbrowskiej aglomeracji. Jest więc szansa, że nowy tabor będzie kursował również po Rudzie Śląskiej.
Nowe wagony typy Twist dostarczy bydgoska firma Pesa. Tramwaje będą jednokierunkowe, trzyczłonowe, w większości niskopodłogowe, a także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Twisty na pewno będą kursowały na odcinku pomiędzy Katowicami a Sosnowcem oraz Bytomiem i Katowicami.
- Rozważamy również wprowadzenie nowych wagonów w Rudzie Śląskiej oraz Zabrzu - zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskiej. - Tabor w tych miastach wymaga wymiany, więc bierzemy takie rozwiązanie pod uwagę.
Pierwszy z Twistów pojawi się na Śląsku w grudniu 2013 r., ale pasażerowie wsiądą do niego w styczniu 2014 roku. W kolejnych miesiącach Tramwaje Śląskie będą odbierały po trzy, cztery nowe wagony.
Jaka jest szansa, że będą one obsługiwały linie, kursujące po Rudzie Śląskiej? Wagony mają jeździć po zmodernizowanych torowiskach, a przypomnijmy, że właśnie w ciągu dwóch odnowione zostaną tory w Rudzie Śląskiej.
Ogółem tramwajów typu Twist będzie 30. Dodajmy, że będą to pierwsze fabrycznie nowe wagony zakupione przez Tramwaje Śląskie od 11 lat.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?