Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruda Śląska: Mieszkańcy mogą dostać pieniądze na usuwanie azbestu

Arkadiusz Nauka
Władze Rudy Śląskiej wystąpią do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z wnioskiem o przyznanie mieszkańcom pieniędzy na usuwanie azbestu.

Osoby fizyczne, które planują w tym roku usuwanie azbestu, powinny zgłosić się do końca marca do rudzkiego magistratu. Pozyskane w ten sposób dane pozwolą urzędnikom na przygotowanie wniosku o dotację. Jest o co walczyć, bo dofinansowanie może wynieść nawet 100% kosztów kwalifikowanych.
- Chcemy wystąpić do Funduszu z wnioskiem o dofinansowanie na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta w imieniu wszystkich zainteresowanych osób fizycznych, które takie wyroby posiadają i planują ich usunięcie w tym roku – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Mamy też zarezerwowane środki w budżecie miasta, które będziemy mogli wykorzystać w przypadku, gdy dofinansowanie będzie mniejsze niż koszt realizacji złożonych przez mieszkańców wniosków – dodaje.
Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej może wynieść nawet 100% kosztów kwalifikowanych, czyli związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest, zbieraniem wyrobów wcześniej zdemontowanych oraz transportem i unieszkodliwianiem takich wyrobów. Projekt skierowany jest do będących właścicielami obiektów, na których wykorzystywane były wyroby zawierające azbest i zostały wpisane do „Powiatowego programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie azbest na terenie miasta Ruda Śląska”. Zgodnie z warunkami naboru prace będą musiały zakończyć się do 30 września br.
Wykonawcą prac będzie jeden przedsiębiorca, wybrany przez miasto w przetargu. Natomiast ewentualne wydatki związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych, elewacji czy innych elementów budowlanych leżą po stronie właścicieli nieruchomości. Przed przystąpieniem do prac wnioskodawcy będą musieli zgłosić roboty budowlane lub wystąpić o pozwolenie na budowę, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym. Aby wziąć udział w programie właściciele nieruchomości nie mogą zalegać ze zobowiązaniami podatkowymi i opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W przypadku, gdy łączny koszt złożonych wniosków przekroczy wysokość środków z WFOŚiGW i zarezerwowanych w budżecie miasta, będą one rozpatrywane według kolejności ich złożenia.
Zainteresowani powinni do 30 marca złożyć w Urzędzie Miasta wniosek, który będzie można otrzymać od poniedziałku, 5 marca br. w Biurze Obsługi Mieszkańców (plac Jana Pawła II 6) lub pobrać ze strony internetowej www.rudaslaska.pl w zakładce „Ruda Śląska” - „Ochrona środowiska – „Usuwanie azbestu”, gdzie dostępny jest również regulamin programu. Wniosek należy złożyć wraz z załącznikami i kolorowym zdjęciem obiektu, z którego planowany jest demontaż azbestu lub miejsca już zdemontowanego azbestu. Dodatkowe informacje o projekcie można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miasta w pokojach 403 i 407 lub telefonicznie pod numerem 32 244 90 63 lub 32 244 90 00 wew. 4031 i 4071.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rudaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto