- Na ogłoszenie o zamówieniu jako jedyne odpowiedziało konsorcjum dwóch firm wywozowych działających na terenie Rudy Śląskiej - Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i firma Van Gansewinkel - informuje przewodniczący komisji przetargowej, Grzegorz Soluch. - Teraz musimy zbadać ofertę i sprawdzić, czy wykonawca spełnia wszystkie wymogi, które zostały określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - dodaje.
W specyfikacji istotnych warunków zamówienia określono szereg warunków, które musiały spełniać firmy, chcące wziąć udział w przetargu.
- Wymagamy, by firma posiadała odpowiednie doświadczenie w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów, w ramach którego musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonywała usługi związane z wywozem śmieci, których łączna kwota wynosi co najmniej 18 mln złotych - komentuje Grzegorz Cuglowski z komisji przetargowej.
Wszystko na tematu ustawy śmieciowej w Rudzie Śląskiej CZYTAJCIE SZCZEGÓŁY
Przy ocenie oferty komisja będzie też sprawdzała, czy wykonawca dysponuje niezbędnym sprzętem. Zgodnie z przyjętymi w przetargu założeniami od połowy roku na rudzkie ulice powinno wyjechać m.in. 10 śmieciarek do odbioru śmieci zmieszanych, 1 „myjka” do dezynfekcji pojemników na odpady oraz 3 samochody do odbierania segregowanych śmieci, czyli tzw. śmieciarki wielokomorowe.
- Wymagamy, by pojazdy były wyposażone w urządzenia monitorujące aktualną lokalizację, czas pracy oraz przebytą drogę - mówi Ewa Wyciślik, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska UM. - W ten sposób będziemy w stanie odtworzyć i przeanalizować „historię” pracy sprzętu i sprawdzić, czy wykonawca we właściwy sposób wywiązuje się z umowy - komentuje naczelnik.
Warto dodać, że w ramach wykonywanej usługi firma wywozowa wyposaży nieruchomości w pojemniki na śmieci. Oznacza to, że mieszkańcy i przedsiębiorcy nie będą musieli załatwiać kontenerów na „własną rękę”.
Zapytaj o nową ustawę śmieciową. NACZELNIK ODPOWIADA
Takiego rozwiązania domagali się sami rudzianie, którzy wzięli udział w konsultacjach społecznych. 99 proc. z nich opowiedziało się za taką opcją.
Jeżeli konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i firmy Van Gansewinkel spełni wszystkie wymogi określone w specyfikacji to w ciągu trwania umowy odbierze 102 tys. ton śmieci od 140 tys. mieszkańców.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?