Szansa na dotacje unijne dla Rudy Śląskiej na wybudowane w ubiegłym roku tzw. „ronda turbinowe” pojawiły się w lutym obecnego roku. Władze miasta otrzymały wówczas informację, że Urząd Marszałkowski ma jeszcze do wydania 14 mln złotych na inwestycje drogowe w ramach „starego budżetu unijnego”.
Dotacje unijne dla Rudy Śląskiej udało się uzyskać na budowę rond turbinowych
- Mieliśmy do wyboru dwie inwestycje – budowę II etapu trasy N-S oraz modernizację ul. 1 Maja, czyli słynne już ronda turbinowe - podkreśla prezydent Rudy Śląskiej. Grażyna Dziedzic. Decyzja, którą z inwestycji wybrać nie była trudna. II etap budowy trasy N-S ma kosztować ponad 100 mln złotych. - Zakres inwestycji jest tak duży, że przy sprzyjających warunkach atmosferycznych i pracy na dwie zmiany non stop, II odcinek trasy N-S udałoby się ukończyć najwcześniej w ciągu 15 – 18 miesięcy. Tymczasem warunek uzyskania dotacji był taki, że prace budowlane powinniśmy zakończyć do czerwca 2015 roku. Był to termin nierealny.
Poza tym budowa trasy N-S od ubiegłego roku jest na pierwszym miejscu listy projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego województwa śląskiego na lata 2014 – 2020. - To oznacza, że na budowę trasy N-S mamy szansę otrzymać ponad 85 mln złotych, a nie co najwyżej 14 mln zł - podkreśla prezydent Rudy Śląskiej.
Władze od miesięcy starały się o dotacje unijne dla Rudy Śląskiej
Przebudowę ul. 1 Maja na odcinku od ul. Klary do ul. Szyb Walenty, której najistotniejszym elementem była budowa tzw. rond turbinowych miasto zakończyło we wrześniu ubiegłego roku. Decyzję o tym, żeby starać się o dotacje unijne dla Rudy Śląskiej na tę inwestycję podjęto jednak dużo wcześniej.
Już w styczniu 2012 r. został złożony odpowiedni wniosek aplikacyjny. Po pozytywnej ocenie formalnej i merytorycznej projekt Rudy Śląskiej, z uwagi na ograniczoną ilość dostępnych środków, znalazł się na 13 miejscu listy rezerwowej.
Dotacje unijne dla Rudy Śląskiej także na trasę N-S? SZCZEGÓŁY
- Uznaliśmy że w przypadku niektórych kryteriów ocena była zaniżona, dlatego zdecydowaliśmy się na skorzystanie z przysługującego nam środka odwoławczego, jakim jest protest. Został on rozpatrzony pozytywnie i w ten sposób nasz projekt przesunął się na 6 miejsce listy rezerwowej - informuje wiceprezydent Rudy Śląskiej, Michał Pierończyk.
Dzięki temu miasto otrzyma 5,5 mln zł za inwestycję, która kosztowała ok. 8,7 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?