Konferencja „Dyrektor liderem marketingu. Budowanie wizerunku placówki oświatowej w sytuacji zmiany”, to, jak podkreślił otwierając wydarzenie rektor Wyższej Szkoły Humanitas, prof. Michał Kaczmarczyk, odpowiedź na obecną sytuację w polskim szkolnictwie i związane z nią wyzwania, jakie czekają na dyrektorów szkół.
- Rozmawialiśmy z państwem już o wielu tematach związanych z zarządzaniem placówkami oświatowymi. Dziś trudno wyobrazić sobie ważniejszy, niż ten dotyczący marketingu. Zwłaszcza, że słowo „zmiana” odmieniają dziś państwo przez wszystkie przypadki. Marketing to kwestia priorytetowa, również z perspektywy gmin, które rywalizują ze sobą uznając oświatę za jeden z atrybutów wizerunkowych – podkreślił rektor Wyższej Szkoły Humanitas, który, jako medioznawca oraz specjalista w zakresie komunikacji i marketingu, był również jednym z prelegentów.
W auli Wyższej Szkoły Humanitas zgromadziło się ponad 100 dyrektorów z całego województwa śląskiego, a także naczelnicy wydziałów edukacji miast i gmin. Dzięki prelekcjom zaproszonych specjalistów, zostali wyposażeni w niezbędną wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące marketingu i promocji swoich placówek. Świetnym wstępem do poruszanej tematyki było wystąpienie Olgi Borgieł, która zjawisko zmiany, a także związane z nim plusy i minusy rozłożyła na czynniki pierwsze, dając słuchaczom wskazówki, jak z oporu wobec przemian uczynić coś pozytywnego.
Postrzeganie placówki oświatowej w dużej mierze zależy również od jej relacji ze środowiskiem lokalnym. Jak je wykorzystać radził prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Gajdka, ekspert w dziedzinie promocji jednostek samorządu lokalnego. Z kolei prof. Michał Kaczmarczyk przybliżył słuchaczom w jaki sposób wykorzystywać do promocji swojej szkoły relacje z mediami. Zwłaszcza zaś z tymi lokalnymi, bo, jak zaznaczył, to one w największym stopniu docierają do rodziców i uczniów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą konkretnej szkoły.
Część plenarną zakończyło wystąpienie dra Krystiana Dudka, pełnomocnika kanclerza WSH ds. PR, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH i prezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Poruszył on istotne zagadnienia z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz technik motywacyjnych w obrębie placówek oświatowych. – Komunikacja wewnętrzna, motywacja i działania public relations to system naczyń połączonych. Budowanie wizerunku jednostki oświaty zaczyna się właśnie od wewnętrznych relacji pomiędzy jej pracownikami i ich przekonania o prezentowanych wartościach. Każdy pracownik szkoły jest bowiem jej ambasadorem – mówił dr Dudek.
W trakcie konferencji poszerzono także Sieć Współpracy Edukacyjnej, do której przystąpiło kolejnych 13 szkół z terenu województwa śląskiego. Nie zabrakło także tradycyjnej muzycznej niespodzianki w postaci występu utalentowanego artysty młodego pokolenia, Krzysztofa Knapczyka, znanego m.in. z nowatorskich projektów artystycznych, jak „Opera na ulicy”, czy jednej z głównych ról w musicalu „Karol”.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?