Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

10 nowych tramwajów z klimatyzacją i ładowarkami USB

Olga Krzyżyk
10 nowych jednoczłonowych tramwajów będzie jeździło po metropolii
10 nowych jednoczłonowych tramwajów będzie jeździło po metropolii Lucyna Nenow
W Chorzowie podpisano umowę na dostarczenie 10 nowych tramwajów do spółki Tramwaje Śląskie. Ma to zrobić firma Modertrans Poznań. Czas na dostarczenie tramwajów jest do końca czerwca 2020 roku.

Spółka Tramwaje Śląskie podpisała dziś, 8 marca, umowę z firmą Modertrans Poznań na dostawę 10 nowych, jednoczłonowych tramwajów. Dwa z nich (dwukierunkowe) będą jeździły trasą linii 38 w Bytomiu. Koszt tej inwestycji to prawie 29 mln złotych.

- Umowa zawiera możliwość zamówienia jeszcze dodatkowych pięciu. Byłyby to tramwaje jednoczłonowe - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Nowe tramwaje trafią do spółki w ramach współfinansowanego przez UE projektu dotyczącego zintegrowane projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej.

- To zamówienie jest kolejnym krokiem w prowadzonym przez Tramwaje Śląskie od kilku lat procesie wymiany taboru. Wprawdzie nie jest duże i obejmuje krótkie, kilkunastometrowe wagony, jednak mamy i takie potrzeby taborowe. Nie wszędzie bowiem potrzebny jest wieloczłonowy, kilkudziesięciometrowy tramwaj. Są linie, jak 38 w Bytomiu, czy
24 w Sosnowcu, gdzie lepiej sprawdzi się wagon krótki – wyjaśniał Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.

– Dla Tramwajów Śląskich zaoferowaliśmy nowoczesne tramwaje, których konstrukcja
i design zewnętrzny bazują na rozwiązaniach z pojazdów Moderus Gamma. Będą to pojazdy prawie w 50 proc. niskopodłogowe, wsparte na nowoczesnych wózkach trakcyjnych. Wnętrze tramwaju będzie wypadkową komfortu, bezpieczeństwa i ergonomii - mówi Jarosław Bakinowski, wiceprezeszarządu Modertrans Poznań.

- Dla pasażerów, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, zostaną zainstalowane takie udogodnienia jak: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskowo-przesuwne i wiele innych. Nie zapomnimy z Zamawiającym o motorniczych. Kabina zostanie wyposażona m.in. w wygodny fotel ze zintegrowanym zadajnikiem jazdy i konsolą z podstawowymi przyciskami, wielofunkcyjne panele dotykowe, niezależną klimatyzację oraz bramkę bezpieczeństwa chroniącą motorniczego w przypadku kolizji - dodaje.

Przypomnijmy, że spółka w ramach II etapu tego projektu zobowiązała się wybudować nowe torowiska w Bytomiu oraz zmodernizować torowiska w Chorzowie, Świętochłowicach, Zabrzu, Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu. 26 lutego podpisano umowę o dofinansowanie drugiego etapu „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru". W sumie to ok. 23 km zmodernizowanych i nowych tras. Ponadto perony zostaną dostosowane do osób niepełnosprawnych. Zakończenie tych prac planowane jest na 2020 rok.

Tramwaje Śląskie dostały w grudniu z Unii Europejskiej prawie 400 mln złotych na I etap projektu, który obejmował łącznie 10 miast naszej aglomeracji - Będzin, Bytom, Chorzów, Dąbrowę Górniczą, Katowice, Mysłowice, Rudę Śląską, Sosnowiec, Świętochłowice i Zabrze.

W ramach trzeciego etapu projektu Tramwaje Śląskie planują wybudować nowe torowisko o długości 4,75 km w Katowicach. Pozwoli ono skomunikować południowe dzielnice Katowic z centrum miasta i całą metropolią.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chorzow.naszemiasto.pl Nasze Miasto