Aktywna jesień? Czemu nie! Przeczytaj, jak dbać o świetną sylwetkę

Joanna Oreł
Z Sebastianem Kotem, doktorantem AWF-u i trenerem personalnym PS GymFit, rozmawia nasza reporterka Joanna Oreł

Jesień i zima to czas laby?

Żadna pora roku nie dyskwalifikuje nas do uprawiania sportu niezależnie czy to zima, czy to jesień, czy ogromne upały. Aktywność fizyczna powinna być stałym i niezbędnym elementem naszego życia.

Jaka gimnastyka jest dobra?

Poranna gimnastyka zaraz po przebudzeniu, w której będą takie ćwiczenia jak wymachy, krążenie ramion, przysiady, skłony, skrętoskłony, skipy w miejscu, podskoki, zwykłe „brzuszki”, streching i inne. Później można iść na spacer czy na jogging do lasu czy parku.

A może siłownia?

Zarówno siłownia jak trening na świeżym powietrzu. Jeśli naszym celem jest redukcja/utrata tkanki tłuszczowej to niezbędna będzie siłownia. Podstawą podczas odchudzania zawsze będzie trening oporowy (siłowy), do tego dodajemy ćwiczenia aerobowe np. na bieżni, orbitreku, body space czy spacery/bieg na świeżym powietrzu.

Do tego dieta cud, czy...?

W każdym przypadku dieta powinna być zbilansowana i prozdrowotna, pora roku nie ma tu znaczenia. Zdrowe odżywianie powinno stać się dla nas stylem życia, czymś co świadomie wybieramy a nie smutnym przymusem i karą. Wtedy takie odżywianie jest najbardziej skuteczne, a efekty naszej pracy nad sylwetką pozostają na stałe.

Jak się odżywiać aby schudnąć zdrowo? Podam kilka ważnych warunków:

- jedz często, regularnie i w mniejszych porcjach (5-6 razy dziennie , co 3-4h godziny, ostatni posiłek spożyj 2 godziny przed snem).
- unikaj głodówek które przyczyniają się do zwolnienia metabolizmu.
- gotuj, piecz, grilluj, a nie smaż potraw.
- pij dużo wody (mineralizowanej), unikaj soli, używaj świeżych ziół.
- unikaj przetworzonej żywności.
- nie wierz w diety cud, które są przyczyną efektu jojo i wielu problemów zdrowotnych.
- jedz dużo warzyw, źródła wielu minerałów i witamin.
- wyeliminuj alkohol, „fast foody”, słodycze i ciasta.
- ogranicz węglowodany szczególnie cukry proste (słodycze, owoce), a ziemniaki, ryż biały, makaron z mąki pszennej zamień na takie produkty jak ryż paraboliczny, brązowy, makaron z mąki żytniej, kaszę gryczaną, kaszę jęczmienną, płatki owsiane, otręby.
- pamiętaj o białku, podstawowym budulcu mięśni i narządów (pierś z kurczaka, pierś z indyka, schab, wołowina, jaja, ryby, ogranicz nabiał).
- pamiętaj o zdrowych tłuszczach wielonienasyconych (ryby tłuste, oleje roślinne, orzechy).
- przed i po wysiłku nie jedz ciężkich i tłustych potraw, uzupełniaj płyny podczas wysiłku.

Dwa lata w kolejce do lekarza

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3