Pierwszy, niespełna kilometrowy odcinek trasy N-S - od DTŚ do ul. 1 Maja - został otwarty pod koniec stycznia. Dzięki niemu rozładował się ruch na ulicy 1 Maja, która jest główną arterią miasta. Inwestycja kosztowała 43,5 mln zł, z czego 37 mln zł to dofinansowanie unijne.
Budowa trasy N-S w Rudzie Śląskiej: co dalej?
Teraz czas na kolejne etapy. Chodzi o budowę odcinka od ul. 1 Maja w Rudzie do ul. Bukowej oraz fragmentu trasy od ul. Bukowej do ul. ks. Niedzieli.
- Ze względu na informacje o możliwości dofinansowaniu budowy trasy N-S w Rudzie Śląskiej (miasto ma otrzymać 413 mln zł dofinansowania unijnego - przyp. red.) po dokonaniu zmian harmonogramu realizacji zadania zaplanowano na rok 2014 - mówi Barbara Mikołajek-Wałach, naczelnik Wydziału Dróg i Mostów Urzędu Miasta.
Wiadomo już jednak, jaki ma być dalszy przebieg "eneski". Od Rudy będzie ona prowadziła przez Bielszowice. Trzeci etap to budowa odcinka od ul. Bukowej do ul. Kokota i później - od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej.
Natomiast piąty fragment będzie przebiegał od ul. Bielszowickiej do autostrady A4. Od północnej strony DTŚ "eneska" zostanie połączona z ul. Magazynową w Rudzie.
Kiedy powstanie całość trasy N-S?
- Kolejne etapy to: od ul. Magazynowej do granicy miasta z Bytomiem oraz od autostrady A4 do granicy miasta z Mikołowem. Ich realizacja uzależniona będzie od możliwości finansowych miasta i ewentualnego dofinansowania z UE - zapowiada Mikołajek-Wałach.
Trasa N-S od DTŚ do A-4 ma mieć ok. 4 km. Realizacja czterech zaplanowanych odcinków będzie kosztowała 400 mln zł.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?