Wieczne kolejki, czekanie godzinami na jeden podpis i tysiące zaświadczeń - niestety tak, w większości przypadków, wygląda załatwianie spraw w Urzędzie Miasta. Czy jest szansa, że kiedyś się to zmieni?
Tak - pod warunkiem, że komputer i internet nie są nam obce. Bowiem być może już od przyszłego roku czas spędzony w rudzkim Urzędzie Miasta będziemy mogli zaoszczędzić, załatwiając większość spraw przez internet. My, już teraz sprawdziliśmy, w jaki sposób nowy pomysł ułatwi nam życie oraz czy rozwiązanie urzędu przez internet sprawdziło się w innych miastach naszego regionu.
Internetowy system obsługi petentów miałby działać na podobnych zasadach, co wirtualne konto bankowe. Mówiąc krótko - mieszkańcy Rudy Śląskiej, którzy zdecydowaliby się na korzystanie z internetowej platformy UM, otrzymaliby indywidualny login, czy też numer identyfikacyjny oraz hasło.
Aby uzyskać kontakt z urzędem, wystarczyłaby rejestracja, uwierzytelnienie użytkownika i zalogowanie się.
- Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy miasta, nawet późnym wieczorem, mogliby załatwić część swoich spraw - podkreśla prezydent Rudy Śląskiej, Grażyna Dziedzic, która jest za pomysłem wprowadzenia internetowej platformy Urzędu Miasta.
I tak, po wdrożeniu całego systemu i uruchomieniu go, moglibyśmy np. złożyć wniosek do UM, wypełnić formularz, czy dokonać opłat.
Jednak , jak podkreślają władze naszego miasta - jeżeli pomysł dojdzie do skutku, to dopiero w przyszłym roku. - To czas potrzebny na zainstalowanie całego systemu oraz uruchomienie go - uzasadnia Grażyna Dziedzic.
Ważna jest również strona finansowa całej idei. Bowiem pieniądze, które będą potrzebne na roczne funkcjonowanie internetowej platformy urzędu, to 36 tys. zł. - To nie jest dla miasta aż tak duża kwota, a warto, bo podobne systemy z powodzeniem funkcjonują w Gliwicach, czy w Bytomiu - zaznacza prezydent miasta.
I tak, np. na stronie internetowej gliwickiego Urzędu Miasta jest ponad 100 wniosków do pobrania. Można też sprawdzić stan kolejki do rejestracji pojazdów (w godzinach pracy UM). Natomiast Urząd Miasta w Bytomiu, kontaktuje się z mieszkańcami za pomocą systemu ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Trzeba również zaznaczyć, że nawet, jeżeli internetowa platforma rudzkiego UM ruszy, to nadal, w tradycyjny sposób, będziemy mogli załatwić swoje sprawy w budynku Urzędu Miasta. - Taki system musi pozostać, m.in. ze względu na to, że nie wszyscy mają zaufanie do internetu - zauważa Grażyna Dziedzic, prezydent miasta.
Przypomnijmy też, że przeszło miesiąc temu zamknięto sześć z siedmiu punktów kasowych w poszczególnych Rejonach Eksploatacji Budynków MPGM. Teraz opłaty można robić jedynie w punkcie przy ul. 1 - go Maja 218.
A wszystko dlatego, że przedsiębiorstwo zdecydowało się na wprowadzenie systemu regulowania rachunków za pośrednictwem przelewów bankowych oraz pocztowych.
A co Wy sądzicie o internetowej platformie Urzędu Miasta? To dobry pomysł, czy zmarnowane pieniądze? Piszcie!
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?