Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKO BP zwraca pieniądze. Jak dostać rekompensatę?

TK
PKO BP REKOMPEMNSATY: Decyzja UOKiK dotyczy przekazywania przez bank w latach 2014-2016 informacji o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat za pośrednictwem serwisu internetowego, co w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji - informował PKO BP.
PKO BP REKOMPEMNSATY: Decyzja UOKiK dotyczy przekazywania przez bank w latach 2014-2016 informacji o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat za pośrednictwem serwisu internetowego, co w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji - informował PKO BP.
PKO BP zwraca pieniądze. To wynik decyzji UOKiKu dotyczącej przekazywania przez bank w latach 2014-2016 informacji o zachodzących zmianach w regulaminach i prowizjach opłat w PKO BP. W jej efekcie część klientów PKO BP i Inteligo otrzyma rekompensatę. Do kiedy szansa na pieniądze? Do 4 lipca należy podpisać porozumienie, a kwota zwrotu dla każdego będzie wyliczana indywidualnie.

PKO BP zwraca pieniądze. To wynik decyzji UOKiKu

Decyzja o tym, że PKO BP musi zrekompensować swoim klientom błędy w informowaniu o zachodzących zmianach została wydana przez prezesa UOKiK w sierpniu 2018 roku.

Decyzja UOKiK dotyczy przekazywania przez bank w latach 2014-2016 informacji o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat za pośrednictwem serwisu internetowego, co w ocenie UOKiK nie stanowiło tzw. trwałego nośnika informacji - informował PKO BP.

W opinii UOKiKU trwałym nośnikiem jest np.:

  • list lub e-mail,
  • informacja zapisana na nośniku takim jak płyta CD, czy pendrive.

Teraz PKO BP będzie musiał wypłacić rekompensaty za:

  • ewentualne nadpłaty opłat i prowizji,
  • nadpłaty dotyczą lat 2014-2016.

Aby otrzymać zwrot pieniędzy od PKO BP konieczne jest podpisanie porozumienia. Jest ono bezpłatne.

Porozumienie może podpisać każdy klient, do którego w latach 2014-2016 bank przesyłał informację o zmianach regulaminów oraz taryfy prowizji i opłat wyłącznie za pomocą wiadomości elektronicznych w ramach systemu bankowości elektronicznej i z którym, na dzień przekazania informacji z banku, będzie wiązać bank umowa o usługę płatniczą - informuje PKO BP.

Do kiedy można się ubiegać o zwrot pieniędzy z PKO BP?

Warto podkreślić, że na zwrot mają szansę jedynie ci, którzy pozostają klientami PKO BP. Chcąc otrzymać zwrot konieczne jest podpisanie bezpłatnego porozumienia. Można to zrobić do 4 lipca 2019 roku. Gdzie?

  • w dowolnym oddziale PKO BP,
  • w dowolnej agencji PKO BP.

Na podstawie porozumienia klienci liczyć mogą na:

  • zwrot nadpłaty na wskazany rachunek w PKO BP,
  • informację o braku nadpłaty.

Jeśli klienci nie zdecydują się na podpisanie porozumienia, umowa będzie kontynuowana na dotychczasowych zasadach.

Rekompensata PKO Bak Polski KWOTY

Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK, klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z następujących rekompensat publicznych:

  • w okresie 2 miesięcy począwszy od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowejdokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
  • w okresie od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
  • w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto