Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po wczasach pozostał niesmak? Radzimy, co zrobić by było lepiej

Katarzyna Domagała
arch.
Wakacje już za nami, z tegorocznych wojaży zostały wyłącznie wspomnienia. Niestety nie wszyscy wróciliśmy z wczasów z uśmiechem na ustach. Tymczasem biura podróży już kuszą jesiennymi i zimowymi ofertami. Zgodnie z myślą "ucz się na cudzych błędach" przedstawiamy listę nieprzyjemnych niespodzianek, które spotkały wczasowiczów z naszego regionu. Warto mieć je na uwadze zanim znów zaczniemy wybierać zagraniczne wczasy.

Spis niemiłych niespodzianek zaczynamy od hotelowych gwiazdek. Bowiem w każdym kraju ich ilość może oznaczać inny standard. W efekcie jadąc do trzygwiazdkowego hotelu w Tunezji czy Egipcie musimy pamiętać, że będziemy spać w pokojach, które w krajach Europy Zachodniej oznaczają niskiej klasy motel. My zazwyczaj dowiadujemy się o tych różnicach już na miejscu.

- W europejskim hotelu dwie gwiazdki to już całkiem przyzwoite warunki dla osoby która do szczęścia nie potrzebuje luksusów - wyjaśnia Marko Brinkmann z internetowego biura podróży Tripsta.pl.

W Europie dostaniemy pokój z łazienką, telewizorem i telefonem. Natomiast w Egipcie, Tunezji czy Turcji te same warunki dostępne będą w czterogwiazdkowym budynku. Zaś we Francji, Włoszech czy Grecji cztery gwiazdki oznaczają luksus, na który stać tylko nielicznych, np. room service przez całą dobę, kantor, usługi fryzjerskie i kosmetyczne, zestaw do czyszczenia odzieży i butów czy klimatyzowane pokoje.

Jedną z niezadowolonych wczasowiczek jest pani Justyna z Katowic, która wykupiła wczasy all inclusive, czyli wszystko w cenie. Nie narzeka ani na standard hotelu, ani na jakość obsługi. Jak mówi w tych kwestiach warunki umowy były spełnione. Ma jednak jedno "ale...". - Wszystkie napoje dostawaliśmy w plastikowych kubeczkach, nawet szampana! - irytuje się mieszkanka Katowic, i jak dodaje, aby dostawać napoje w szklanych szklankach, musiała dodatkowo dopłacić.

Jak wyjaśnili nam w biurze podróży Triada, to zabieg stosowany przez wiele hoteli dla bezpieczeństwa wczasowiczów.

- Plastikowe kubeczki nie stłuką się więc nie pozostawią szkła, przez które mógłby się skaleczyć inny wczasowicz - wyjaśnia Kalina Paluch z Triady.

Po tegorocznym sezonie urlopowym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wpłynęło dużo skarg od ludzi, którzy po przylocie samolotu na miejsce wypoczyn-ku na transport do hotelu musieli czekać kilka godzin. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK-u radzi, żeby takie sprawy załatwiać od razu na miejscu z rezydentem. Jeśli się nie uda już po powrocie do kraju mamy 30 dni na złożenie pisemnej reklamacji do biura podróży.

Sporo skarżyliśmy się też na all inclusive. Chodzi tu m.in. o korzystanie z tej opcji w wyznaczonych godzinach lub konkretnych stanowiskach w hotelu, gdzie podawane są drinki lub jedzenie. W dodatku opcja wszystko w cenie, tak naprawdę nie zawiera wszystkiego. Jest lista produktów, za które wczasowicz musi dodatkowo zapłacić. Najczęściej są to eksportowane napoje i trunki (w cenie są wyłącznie lokalne) czy specjalne produkty dla dzieci.

- Szczegółowe zasady ustala każdy z hoteli - mówi Kalina Paluch, i jak dodaje, ma też prawo wyłączyć z opcji wszystko w cenie niektóre produkty. - Wszystko jest zapisane w umowie. Być może wczasowicze nie zapoznają się z nią dokładnie i przez to są rozczarowani.

Oto kilka niemiłych niespodzianek, które mogą czekać nas na wczasach

Hotelowe gwiazdki na różnych kontynentach oznaczają inny standard. Przed wyjazdem na wymarzone wczasy lepiej poznaj jak wygląda kategoryzacja hoteli w danym kraju.

All inclusive mamy tylko z nazwy i w wybranych godzinach. Jak podkreślają biura podróży to hotele ustalają zasady all inclusive. Jednak jakieś ograniczenia muszą być.

Pokój w hotelu jest tak ciasny, że mieści się w nim wyłącznie walizka. Nie masz gdzie postawić nogi w pokoju? Zgłoś to swojemu rezydentowi. Powinien pomóc z zamianie pokoju.

Po wylądowaniu, na transport do hotelu czeka się kilka godzin. Zwróć uwagę rezydentowi. Jeśli to nic nie pomoże już w Polsce możesz starać się o odszkodowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto