Między Rudą Śląską-Chebziem a Chorzowem Batorym szykuje się remont torów kolejowych. Właśnie został ogłoszony przetarg na jego wykonanie.
- Chcemy zrewitalizować tory i wyremontować sieć trakcyjną, żeby przywrócić trasę do parametrów konstrukcyjnych - podkreśla Jacek Karniewski z Centrum Rewitalizacji Inwestycji PKP PLK SA. - Zużyte podkłady z lat 80., które są stare i drewniane, w wyniku eksploatacji stały się bezużyteczne. Musimy je wymienić.
Już od dłuższego czasu na trasie Gliwice - Katowice obowiązuje prędkość dla pociągu 60 km na godzinę. Miejscami zmniejsza się ona nawet do 50 i 30 km na godzinę. Wszystko przez zły stan torów. Po rewitalizacji pociągi będą jeździć z prędkością 100 km na godzinę. Remont ma również objąć rozjazdy oraz wymianę sygnalizatorów i napędów zwrotnicowych.
- Utrudnienia, z jakimi powinni się liczyć pasażerowie to przede wszystkim zmniejszenie przepustowości na rewitalizowanym odcinku, czyli ograniczenie ilości pociągów. Wydłuży się też czas jazdy przez wyznaczenie tras okrężnych, co wiąże się z pominięciem niektórych stacji i przystanków osobowych. Część odwołanych pociągów zastąpiona zostanie komunikacją autobusową - wymienia Karniewski. - Harmonogram zamykania torów zostanie tak przygotowany, aby zminimalizować utrudnienia dla pasażerów.
Z niedogodnościami musimy liczyć się jednak od kwietnia do listopada, bo w tym czasie będzie przeprowadzany remont. Później ma być jednak tylko lepiej.
- Pociągi będą jeździć zdecydowanie szybciej, a na dodatek poprawi się komfort jazdy, bo nie będą się tak trzęsły - informuje Jacek Karniewski. - Zdecydowanie poprawi się jakość usług.
Między Rudą Śląską, a Chorzowiem zostanie wyremontowanych około 10 kilometrów torów kolejowych - w obie strony. Remont będzie prowadzony po jednym torze, żeby wciąż mogły tamtędy jeździć pociągi. Na całym tym odcinku zostanie wyremontowana także sieć trakcyjna, która pochodzi nawet z lat 50.
Podczas remontu zrewita-lizowane zostanie także ok. 18,6 km torów między Zabrzem a Gliwicami oraz ok. 4,6 km torów między Mysłowicami a Sosnowcem. Wartość całego remontu torowisk to ok. 90 mln zł.
Na przyszły rok zaplanowano remont kolejnych odcinków tak, żeby linia między Gliwicami i Sosnowcem była cała zrewitalizowana. Jeżdżą po niej bowiem również pociągi krajowe i międzynarodowe.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?