W naszym mieście nie ma problemu z hałasem przemysłowym i kolejowym. Uciążliwe są samochody - tak wynika z badań. Dlatego powstał program ochrony przed hałasem w Rudzie Śląskiej.
Rudzcy radni przyjęli wczoraj sposoby dalszej ochrony akustycznej na najbliższe 5 lat. Nowe rozwiązania mają się przyczynić do ograniczenia niedogodności powodowanych przez hałas samochodowy.
Metody minimalizowania tego problemu w określa uchwalony właśnie przez radnych Program ochrony przed hałasem w Rudzie Śląskiej na lata 2013 - 2018. Dokument został opracowany w oparciu o mapę akustyczną miasta, dodatkowe analizy oraz wizje terenowe obszarów narażonych na ponadnormatywny hałas.
Program ochrony przed hałasem w Rudzie Śląskiej jest potrzebny. Oto wyniki
- Analiza mapy akustycznej Rudy Śląskiej potwierdziła, że na terenie miasta występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu drogowego - komentuje Ewa Wyciślik z rudzkiego magistratu. - Zgodnie z danymi statystycznymi na hałas tego rodzaju narażonych jest około 0,5 proc. mieszkańców miasta.
Program ochrony przed hałasem w Rudzie Śląskiej ma objąć m.in. mieszkańców ulic: Niedurnego, Czarnoleśnej, gen. Hallera, Obrońców Westerplatte, Katowickiej, 1 Maja, Węglowej, Zabrzańskiej, Wolności, Goduli, Sprusa, Orzegowskiej, Kokota, Niedzieli, Zielonej, Nowy Świat, Halembskiej, Kłodnickiej, Grodzkiej, Piotra Skargi, Wyzwolenia, Piłsudskiego, Radoszowskiej, Oświęcimskiej oraz ks. Tunkla.
- Obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem w walce z nadmiernym hałasem komunikacyjnym jest stosowanie ekranów akustycznych - wyjaśnia Grażyna Dziedzic. - Niestety zabezpieczenia te często nie przynoszą oczekiwanych efektów końcowych. W przypadku terenów zurbanizowanych ich skuteczność jest niedostateczna lub ich zastosowanie jest wręcz niemożliwe - podkreśla prezydent Rudy Śląskiej.
Zastosowanie wspomnianego rozwiązania może się jednak okazać zasadne przy ul. Węglowej. Zdaniem autorów badań, ustawiony ekran akustyczny powinien zostać przedłużony. Inne możliwości będą musiały być natomiast rozpatrzone w przypadku pozostałych ulic.
- Jednym z możliwych rozwiązań jest egzekwowanie istniejących ograniczeń prędkości lub też ograniczenie emisji hałasu poprzez zmianę organizacji ruchu - wyjaśnia Ewa Wyciślik. - Można też wprowadzić nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak zintegrowany system zarządzania ruchem, czy też budowa dróg metodą tzw. „cichych nawierzchni”, ale są one niestety drogie i przekraczają nasze aktualne możliwości finansowe - zastrzega.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?