Przejazd przez Chebzie jest dużym wyzwaniem dla przyjezdnych i nowicjuszy. Słowem, trzeba mieć oczy dookoła głowy. Torowosiko i pętla są rozkopane. I tak będzie jeszcze przez prawie rok.
Trwa remont torów w Chebziu na rondzie Unii Europejskiej, przy ul. Pawła oraz Dworcowej. Są to odcinki, które łącznie mają niespełna pół kilometra. I to cieszy, bowiem dotychczas jazda po torowiskach w Chebziu zarówno dla pasażerów tramwajów, jak i kierowców była prawdziwym horrorem. Krzywe tory, dziury w torowiskach, trzęsące się tramwaje - to była codzienność. Remont torów w Chebziu ma to zmienić.
Remont torów w Chebziu. Zobacz więcej zdjęć
- Na czas remontu przejazdów wykonawca zapewnia tymczasowe przejazdy dla samochodów, a pasażerowie komunikacji publicznej, korzystają z autobusów komunikacji zastępczej oraz dwukierunkowego taboru tramwajowego - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
I tak, gdy prowadzony jest remont torów w Chebziu, tramwaj nr 11 kursuje na skróconej trasie: Święto-chłowice Lipiny Targowisko- Chorzów Ratusz, a linia nr 17 na odcinku: Bytom Łagiewniki Targowisko-Chorzów Ratusz. Wprowadzono także autobusową komunikację zastępczą T11, która kursuje na trasie Świętochłowice Lipiny Mijanka-Ruda Śl. Chebzie Pętla.
Zła wiadomość jest taka, że remont torów w Chebziu i objazdy potrwają do maja 2014 roku (zgodnie z harmonogramem). Równocześnie montowane są szyny po remoncie torowiska przy ul. Zabrzańskiej.
Tutaj zamiast tramwaju nr 1 na odcinku od Chebzia do Zabrza jeżdżą autobusy zastępcze. Remont torów w Chebziu i w Rudzie Południowej to dwie najważniejsze inwestyje TŚ w Rudzie Śląskiej w tym roku.
Trwa nie tylko remont torów w Chebziu, ale i w Rudzie SZCZEGÓŁY
- Po wykonaniu prac odwodnieniowych, ziemnych i instalacyjnych od strony Rudy Południowej, zakończono już także prace związane z montażem szyn. W rejonie wąwozu przebudowano już mury oporowe i wylano nawierzchnię kładki dla pieszych, ponadto trwa układanie podbudowy pod torowisko - wylicza Andrzej Zowada. - Pierwszy etap prac ma się zakończyć we wrześniu. Wówczas rozpocznie się etap drugi, którego realizacja przewidziana jest do maja 2014. Wówczas tramwaj linii nr 1 wróci na swoją dawną trasę.
Ogółem w naszym mieście w remoncie jest ponad 3 kilometry torowisk. Koszt prac zleconych przez spółkę Tramwaje Śląskie to 16 mln złotych (59 proc. dofinansowania z UE).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?