Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruda Śląska czarnym koniem "Złotych Formatów"

Agnieszka Widera
Cała kampania promocyjna I Festiwalu Wspomnień stylizowana była na lata 60. 70. i 80.
Cała kampania promocyjna I Festiwalu Wspomnień stylizowana była na lata 60. 70. i 80. Fot. Agnieszka Widera.
Pokazywanie mieszkańców, wyszukiwanie lokalnych perełek i chęć łamania stereotypów to główne elementy działań promocyjnych Rudy Śląskiej w ostatnich latach, które przyniosły efekt. I to bardzo wymierny. Z warszawskiej gali konkursu "Złote Formaty" (jaki tradycyjnie jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów), przedstawiciele naszego miasta przyjechali ze statuetką i pieniędzmi na nowe kampanie promocyjne. Prowadzący imprezę podkreślali, że Ruda Śląska okazała się czarnym koniem konkursu zdobywając aż trzy nagrody w pięciu konkursowych kategoriach.

Największe laury Ruda Śl. zebrała w kategorii kampania on-line. Jury uznało, że rudzki Festiwal Wspomnień nie ma sobie równych. Przypomnijmy, że festiwal został przeniesiony do wirtualnej rzeczywistości, po tym jak trzeba było odwołać imprezę plenerową po tragedii w kopalni Wujek.

- Nasza witryna stała się miejscem integracji, gdzie można podzielić się swoimi wspomnieniami nie tylko o mieście, ale ogólnie o minionych latach PRLu - tłumaczy Renata Młynarczuk, zastępczyni naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta.

Także billboardy reklamujące stronę festiwalu z hasłem "Szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie" znalazła się w czołówce najlepszych w kraju. Za tę kampanię otrzymaliśmy drugie miejsce kategorii Outdoor. Zaś wszystkie działania promocyjne podejmowane w ostatnich latach zostały wyróżnione trzecim Grand Prix.

- Jest to najlepszy wynik śląskiego samorządu w historii konkursu Złote Formaty - nie kryją zadowolenia pracownicy UM. - Nazwano nas "czarnym koniem" konkursu. Mamy proste ale ciepłe przekazy, które trafiają do ludzi i się podobają.

A jury nie miało łatwego zadania. Ze 173 projektów z głoszonych do konkursu z całej Polski, do finału zakwalifikowano 28.

- Cieszę się niezmiernie, że coraz więcej samorządów realizuje odważne koncepcje promocyjne, a samą promocję traktują jako drogę do osiągnięcia długofalowych, strategicznych celów - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu Grupy Ströer, jeden z jurorów Konkursu.

Nagrodami dla wszystkich zwycięskich miast są kampanie reklamowe - ogólnopolska kampania outdoorowa o wartości 100 tys. zł oraz kampanią na nowoczesnych nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 30 bądź 20 tys. zł.

- Nasze zwycięstwo to wyróżnienie dla całego regionu. Dlatego też w warszawskim metrze na pewno nie będziemy reklamować się sami ale z innymi śląskimi miastami, by nadal przełamywać stereotypowy obraz naszego regionu - dodaje Młynarczuk.

Pomysłów na kolejne imprezy i działania promocyjne nie brakuje. W maju będzie można zobaczyć reklamy zapraszające do II Festiwalu Wspomnień na miejskich autobusach. Sam festiwal też zapowiada się ciekawie.

- Razem z Fundacją Mienionej Epoki zaprosimy mieszkańców na "Piknik w starym stylu" połączony z otwarciem Muzeum PRL-u na ul. Zajęczej. Zostanie tam odtworzone m. in. wnętrze dawnego sklepu, sala w socjalistycznej kawiarni czy gabinet sekretarza. Wszystko z humorem, ale bez gloryfikacji epoki, której miejsce jest właśnie w muzeum - zachęca wiceszefowa wydziału rozwoju miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ruda Śląska czarnym koniem "Złotych Formatów" - Ruda Śląska Nasze Miasto

Wróć na rudaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto