Ruda Śląska czarnym koniem "Złotych Formatów"

Agnieszka Widera
Cała kampania promocyjna I Festiwalu Wspomnień stylizowana była na lata 60. 70. i 80.
Cała kampania promocyjna I Festiwalu Wspomnień stylizowana była na lata 60. 70. i 80. Fot. Agnieszka Widera.
Pokazywanie mieszkańców, wyszukiwanie lokalnych perełek i chęć łamania stereotypów to główne elementy działań promocyjnych Rudy Śląskiej w ostatnich latach, które przyniosły efekt. I to bardzo wymierny. Z warszawskiej gali konkursu "Złote Formaty" (jaki tradycyjnie jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów), przedstawiciele naszego miasta przyjechali ze statuetką i pieniędzmi na nowe kampanie promocyjne. Prowadzący imprezę podkreślali, że Ruda Śląska okazała się czarnym koniem konkursu zdobywając aż trzy nagrody w pięciu konkursowych kategoriach.

Największe laury Ruda Śl. zebrała w kategorii kampania on-line. Jury uznało, że rudzki Festiwal Wspomnień nie ma sobie równych. Przypomnijmy, że festiwal został przeniesiony do wirtualnej rzeczywistości, po tym jak trzeba było odwołać imprezę plenerową po tragedii w kopalni Wujek.

- Nasza witryna stała się miejscem integracji, gdzie można podzielić się swoimi wspomnieniami nie tylko o mieście, ale ogólnie o minionych latach PRLu - tłumaczy Renata Młynarczuk, zastępczyni naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta.

Także billboardy reklamujące stronę festiwalu z hasłem "Szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie" znalazła się w czołówce najlepszych w kraju. Za tę kampanię otrzymaliśmy drugie miejsce kategorii Outdoor. Zaś wszystkie działania promocyjne podejmowane w ostatnich latach zostały wyróżnione trzecim Grand Prix.

- Jest to najlepszy wynik śląskiego samorządu w historii konkursu Złote Formaty - nie kryją zadowolenia pracownicy UM. - Nazwano nas "czarnym koniem" konkursu. Mamy proste ale ciepłe przekazy, które trafiają do ludzi i się podobają.

A jury nie miało łatwego zadania. Ze 173 projektów z głoszonych do konkursu z całej Polski, do finału zakwalifikowano 28.

- Cieszę się niezmiernie, że coraz więcej samorządów realizuje odważne koncepcje promocyjne, a samą promocję traktują jako drogę do osiągnięcia długofalowych, strategicznych celów - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu Grupy Ströer, jeden z jurorów Konkursu.

Nagrodami dla wszystkich zwycięskich miast są kampanie reklamowe - ogólnopolska kampania outdoorowa o wartości 100 tys. zł oraz kampanią na nowoczesnych nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 30 bądź 20 tys. zł.

- Nasze zwycięstwo to wyróżnienie dla całego regionu. Dlatego też w warszawskim metrze na pewno nie będziemy reklamować się sami ale z innymi śląskimi miastami, by nadal przełamywać stereotypowy obraz naszego regionu - dodaje Młynarczuk.

Pomysłów na kolejne imprezy i działania promocyjne nie brakuje. W maju będzie można zobaczyć reklamy zapraszające do II Festiwalu Wspomnień na miejskich autobusach. Sam festiwal też zapowiada się ciekawie.

- Razem z Fundacją Mienionej Epoki zaprosimy mieszkańców na "Piknik w starym stylu" połączony z otwarciem Muzeum PRL-u na ul. Zajęczej. Zostanie tam odtworzone m. in. wnętrze dawnego sklepu, sala w socjalistycznej kawiarni czy gabinet sekretarza. Wszystko z humorem, ale bez gloryfikacji epoki, której miejsce jest właśnie w muzeum - zachęca wiceszefowa wydziału rozwoju miasta.

Spod Ekranu. 365 recenzja wideo

Wideo

Materiał oryginalny: Ruda Śląska czarnym koniem "Złotych Formatów" - Ruda Śląska Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3