Największe laury Ruda Śl. zebrała w kategorii kampania on-line. Jury uznało, że rudzki Festiwal Wspomnień nie ma sobie równych. Przypomnijmy, że festiwal został przeniesiony do wirtualnej rzeczywistości, po tym jak trzeba było odwołać imprezę plenerową po tragedii w kopalni Wujek.
- Nasza witryna stała się miejscem integracji, gdzie można podzielić się swoimi wspomnieniami nie tylko o mieście, ale ogólnie o minionych latach PRLu - tłumaczy Renata Młynarczuk, zastępczyni naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta.
Także billboardy reklamujące stronę festiwalu z hasłem "Szczęśliwi ludzie mieszkają w Rudzie" znalazła się w czołówce najlepszych w kraju. Za tę kampanię otrzymaliśmy drugie miejsce kategorii Outdoor. Zaś wszystkie działania promocyjne podejmowane w ostatnich latach zostały wyróżnione trzecim Grand Prix.
- Jest to najlepszy wynik śląskiego samorządu w historii konkursu Złote Formaty - nie kryją zadowolenia pracownicy UM. - Nazwano nas "czarnym koniem" konkursu. Mamy proste ale ciepłe przekazy, które trafiają do ludzi i się podobają.
A jury nie miało łatwego zadania. Ze 173 projektów z głoszonych do konkursu z całej Polski, do finału zakwalifikowano 28.
- Cieszę się niezmiernie, że coraz więcej samorządów realizuje odważne koncepcje promocyjne, a samą promocję traktują jako drogę do osiągnięcia długofalowych, strategicznych celów - powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu Grupy Ströer, jeden z jurorów Konkursu.
Nagrodami dla wszystkich zwycięskich miast są kampanie reklamowe - ogólnopolska kampania outdoorowa o wartości 100 tys. zł oraz kampanią na nowoczesnych nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 30 bądź 20 tys. zł.
- Nasze zwycięstwo to wyróżnienie dla całego regionu. Dlatego też w warszawskim metrze na pewno nie będziemy reklamować się sami ale z innymi śląskimi miastami, by nadal przełamywać stereotypowy obraz naszego regionu - dodaje Młynarczuk.
Pomysłów na kolejne imprezy i działania promocyjne nie brakuje. W maju będzie można zobaczyć reklamy zapraszające do II Festiwalu Wspomnień na miejskich autobusach. Sam festiwal też zapowiada się ciekawie.
- Razem z Fundacją Mienionej Epoki zaprosimy mieszkańców na "Piknik w starym stylu" połączony z otwarciem Muzeum PRL-u na ul. Zajęczej. Zostanie tam odtworzone m. in. wnętrze dawnego sklepu, sala w socjalistycznej kawiarni czy gabinet sekretarza. Wszystko z humorem, ale bez gloryfikacji epoki, której miejsce jest właśnie w muzeum - zachęca wiceszefowa wydziału rozwoju miasta.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?