Ruda Śląska. Konsultacje społeczne na Dworcu PKP Ruda Chebzie - ZDJECIA. Budowa dodatkowych torów na trasie Katowice – Gliwice

Magdalena Grabowska
Magdalena Grabowska
Udostępnij:
Przed nami kolejna inwestycja kolejowa. Trasa Gliwice-Katowice ma zyskać dodatkową parę torów. Trwają konsultacje społeczne w tej sprawie. Odbyły się już m.in. w Katowicach i Rudzie Śląskiej.

Konsultacje w sprawie budowy dodatkowej pary torów na trasie Gliwice-Katowice rozpoczęły się 16 maja. Odbyły się już w Katowicach i Chorzowie. We wtorrek plany budowy przedstawiano mieszkańcom Świętochłowic i Rudy Śląskiej. Ostatnie konsultacje społeczne odbędą się 18 maja w Zabrzu o godz. 17 w Miejskim Ośrodku Kultury przy ul. 3 Maja 91a. Ich głosy są bardzo ważne.

Trwają konsultacje społeczne w sprawie budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Gliwice

Jak podkreśla Metropolia GZM, inwestycja jest istotna, ponieważ budowa dodatkowej pary torów na trasie Katowice - Gliwice zwiększy przepustowość tego odcinka linii kolejowej, a tym samym umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów oraz pozwoli na ułożenie cyklicznego rozkładu jazdy pociągów. Separacja ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego przyczyni się również do większej regularności uruchamianych połączeń.

– Budowa odseparowanego torowiska na trasie Gliwice-Katowice ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii GZM, w którym odpowiada za sprawy związane z transportem publicznym. – Dzięki jego powstaniu możliwym będzie wprowadzeniu standardu, do którego dążymy, by pociągi wewnątrz metropolii kursowały co kilkanaście minut, a pasażerowie nie musieli patrzeć w rozkład jazdy, by wiedzieć, że „zaraz coś przyjedzie”. Właśnie ze względu na tak duże znaczenie tej inwestycji, Metropolia w połowie sfinansuje powstanie tego opracowania. Inne prace studialne, które dotyczą m.in. przystanków planowanych w ramach programu Kolej Plus na tej trasie, będą już uwzględniały ich budowę przy linii cztero- a nie dwutorowej. Zakładamy zatem efekt synergii – dodaje.

Inwestycja przede wszystkim ma usprawnić przemieszczanie się pociągów. Obecnie pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, których kursowanie wymusza wydłużenie odstępów pomiędzy kolejnymi pociągami na trasie. Często też pociągi regionalne muszą ustępować pierwszeństwa przejazdu – nawet opóźnionym – pociągom kategorii premium lub międzynarodowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak długo będzie rządził drugi rząd Élisabeth Borne?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie