Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruda Śląska. Konsultacje społeczne na Dworcu PKP Ruda Chebzie - ZDJECIA. Budowa dodatkowych torów na trasie Katowice – Gliwice

Magdalena Grabowska
Magdalena Grabowska
Przed nami kolejna inwestycja kolejowa. Trasa Gliwice-Katowice ma zyskać dodatkową parę torów. Trwają konsultacje społeczne w tej sprawie. Odbyły się już m.in. w Katowicach i Rudzie Śląskiej.

Konsultacje w sprawie budowy dodatkowej pary torów na trasie Gliwice-Katowice rozpoczęły się 16 maja. Odbyły się już w Katowicach i Chorzowie. We wtorrek plany budowy przedstawiano mieszkańcom Świętochłowic i Rudy Śląskiej. Ostatnie konsultacje społeczne odbędą się 18 maja w Zabrzu o godz. 17 w Miejskim Ośrodku Kultury przy ul. 3 Maja 91a. Ich głosy są bardzo ważne.

Trwają konsultacje społeczne w sprawie budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Gliwice

Jak podkreśla Metropolia GZM, inwestycja jest istotna, ponieważ budowa dodatkowej pary torów na trasie Katowice - Gliwice zwiększy przepustowość tego odcinka linii kolejowej, a tym samym umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów oraz pozwoli na ułożenie cyklicznego rozkładu jazdy pociągów. Separacja ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego przyczyni się również do większej regularności uruchamianych połączeń.

– Budowa odseparowanego torowiska na trasie Gliwice-Katowice ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Metropolii GZM, w którym odpowiada za sprawy związane z transportem publicznym. – Dzięki jego powstaniu możliwym będzie wprowadzeniu standardu, do którego dążymy, by pociągi wewnątrz metropolii kursowały co kilkanaście minut, a pasażerowie nie musieli patrzeć w rozkład jazdy, by wiedzieć, że „zaraz coś przyjedzie”. Właśnie ze względu na tak duże znaczenie tej inwestycji, Metropolia w połowie sfinansuje powstanie tego opracowania. Inne prace studialne, które dotyczą m.in. przystanków planowanych w ramach programu Kolej Plus na tej trasie, będą już uwzględniały ich budowę przy linii cztero- a nie dwutorowej. Zakładamy zatem efekt synergii – dodaje.

Inwestycja przede wszystkim ma usprawnić przemieszczanie się pociągów. Obecnie pociągi Kolei Śląskich, realizujące przewozy wewnątrz województwa, dzielą tory na tej trasie razem z pociągami dalekobieżnymi, których kursowanie wymusza wydłużenie odstępów pomiędzy kolejnymi pociągami na trasie. Często też pociągi regionalne muszą ustępować pierwszeństwa przejazdu – nawet opóźnionym – pociągom kategorii premium lub międzynarodowym.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rudaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto