Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruda Śląska: Odcinek trasy N-S na finiszu. Całość połączy DTŚ i autostradę A4 [ZDJĘCIA + WIDEO]

Joanna Oreł
Ma 942 metry, dwupoziomowy węzeł, a jego budowa kosztowała 43,5 mln złotych. Pierwszy odcinek trasy N-S jest na finiszu. "Eneska" zostanie udostępniona kierowcom we wrześniu

Nareszcie. Tak z ulgą mogą odetchnąć kierowcy, poruszający się ul. 1 Maja, czyli jedną z głównych arterii miasta. Za kilka lat z pewnością podobnie zrobią ci, którzy będą chcieli się przemieścić w szybki sposób pomiędzy autostradą A4 a Drogową Trasą Średnicową. Wszystko za sprawą budowy trasy N-S. Przed kilkoma dniami, 2 sierpnia, zakończyła się budowa jej pierwszego odcinka.

- Obecnie trwają prace komisji odbiorowej - wyjaśnia Renata Młynarczuk, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta.

Zakończenie prac nie oznacza jednak, że budowanym odcinkiem można już przejechać, bo, jak tłumaczy Renata Młynarczuk: - O terminie otwarcia wybudowanego odcinka trasy N-S poinformujemy po zakończeniu odbiorów i otrzymaniu wszelkich dokumentów wymaganych prawem budowlanym.

Pierwszy, będący na finiszu odcinek, rozpoczyna się od ulicy 1 Maja, a kończy na węźle z Drogową Trasą Średnicową. W ramach inwestycji wybudowano dwupoziomowy węzeł z ul. 1 Maja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 925, a cały odcinek ma 942 metry (w ramach budowy trasy N-S został przebudowany odcinek ul. 1 Maja o długości 850 m).

Prędkość projektowa, czyli dopuszczalna na trasie N-S wynosić będzie 70 km/godz. "Eneska" będzie miała dwie jezdnie o szerokości 7 metrów z pasem dzielącym o szerokości 4 metrów.

Zgodnie z założeniami projektu budowy trasy (inwestycja jest współfinansowana z pieniędzy unijnych), pierwszy odcinek trasy ma być gotowy dla kierowców do 6 września 2012 roku. Co dalej? - Na październik przewidywane jest rozpoczęcie procedury przetargowej, która ma wyłonić wykonawcę robót budowlanych dla II etapu budowy Trasy N-S - zapowiada Renata Młynarczuk.

Pierwszy etap trasy kosztował 43,5 mln zł, z czego 36,9 mln zł pochodziło z pieniędzy unijnych. Budowa kolejnego odcinka ma kosztować ok. 75 mln zł (według kosztorysu inwestorskiego). Sporo, ale miasto deklaruje, że pieniądze są. - Środki na to zadanie są ujęte w wieloletniej prognozie finansowej miasta - zapowiada Renata Młynarczuk.

Drugi odcinek obejmie budowę trasy od ul. 1 Maja do Bukowej wraz z węzłem - dwupoziomowym. Jego budowa ma rozpocząć się w czwartym kwartale 2012 roku, czyli jesienią. Kolejny odcinek ma być gotowy do drugiego kwartału 2014 roku.

Kiedy cała trasa będzie dostępna dla kierowców? - W tej chwili nie jest możliwe określenie terminów realizacji kolejnych etapów - mówi Młynarczuk.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rudaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto