Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa kolejnego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej otrzyma 250 mln zł dofinansowania z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
- Realizacja inwestycji o takiej skali byłaby bardzo trudna bez środków zewnętrznych, dlatego aktywnie pracujemy nad ich pozyskiwaniem z funduszy unijnych i programów rządowych. Oczywiście nadal musimy zapewniać środki na wkład własny czy wydatki niekwalifikowalne do dofinansowania, które również liczone są w milionach złotych – komentuje Michał Pierończyk, prezydent Rudy Śląskiej, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta.
- Realizacja inwestycji o takiej skali byłaby bardzo trudna bez środków zewnętrznych, dlatego aktywnie pracujemy nad ich pozyskiwaniem z funduszy unijnych i programów rządowych. Oczywiście nadal musimy zapewniać środki na wkład własny czy wydatki niekwalifikowalne do dofinansowania, które również liczone są w milionach złotych – komentuje Michał Pierończyk, prezydent Rudy Śląskiej, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta. Paweł Kurczonek / Polska Press
Budowa kolejnych fragmentów trasy N-S, która biegnie przez Rudę Śląską, zostanie dofinansowana środkami z 7. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Miasto otrzyma na realizację inwestycji 250 mln zł. Dopłata będzie przeznaczona na wykonanie odcinków „eneski” biegnących od ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej.

Budowa trasy N-S w Rudzie Śląskiej z dofinansowaniem rządowym

Na początkowym etapie prac trasa N-S była projektowana, jako połączenie dwóch kluczowych dróg biegnących przez Rudę Śląską – autostrady A4 i Drogowej Trasy Średnicowej. Z czasem zapadła decyzja, by na tym nie kończyć budowy „eneski”. Trasa będzie dalej rozbudowywana, w pierwszej kolejności w kierunku północnym. 5 października władze miasta poinformowały, że fragment trasy N-S łączący ulice Magazynową i Piastowską otrzyma dofinansowanie w ramach 7. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 250 mln złotych.

- Realizacja inwestycji o takiej skali byłaby bardzo trudna bez środków zewnętrznych, dlatego aktywnie pracujemy nad ich pozyskiwaniem z funduszy unijnych i programów rządowych. Oczywiście nadal musimy zapewniać środki na wkład własny czy wydatki niekwalifikowalne do dofinansowania, które również liczone są w milionach złotych – komentuje Michał Pierończyk, prezydent Rudy Śląskiej, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta.

Wiceprezydent Aleksandra Skowronek dodaje, że całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 255 mln złotych. Przyznane 250 mln zł to maksymalna kwota, o jaką mogło wnioskować miasto.

Trasa N-S w Rudzie Śląskiej jest stale rozbudowywana

Zanim ruszą prace nad wykonaniem wskazanego fragmentu trasy, rozpocznie się budowa wcześniejszego odcinka. Łącznik biegnący od DTŚ do ul. Magazynowej zacznie powstawać jeszcze jesienią tego roku. Umowę podpisano w lipcu.

- Prowadzimy tę drogę tak, by był dostęp do terenów przyległych, znajdują się tam garaże, a więc ważne miejsce dla osiedla. Ten rejon naszego miasta oczekuje bezkolizyjnego przejazdu, obejścia skrzyżowania na Rudzie Południowej. Dzielnica Ruda otrzymuje aktualnie bardzo dużo usprawnień, bardzo dużo inwestycji drogowych – mówił w lipcu Michał Pierończyk.

Budowa odcinka od węzła DTŚ do ul. Magazynowej również została dofinansowana środkami rządowymi. Z 2. edycji Programu Inwestycji Strategicznych miasto otrzymało ponad 57 mln zł.

- Pozostałe trzy odcinki północnego przedłużenia trasy N-S prowadzą od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli – przypomina miasto.

Najnowszy, czwarty odcinek trasy N-S, prowadzący od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej, został otwarty 29 września. Prace projektowe i budowlane kosztowały ponad 114 mln zł. Przeszło 96 mln złotych Ruda Śląska otrzymała z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

- Budowa nowych dróg to świetny pomysł dla całego regionu, wokół dużych arterii drogowych rozwija się gospodarka, rozwija się przemysł. Ruda Śląska jest jednym z liderów pod względem inwestycji drogowych, ponieśliśmy ogromny ciężar przy budowie Drogowej Trasy Średnicowej, teraz budujemy trasę N-S, która połączy autostradę A4 ze wspomnianą DTŚ – mówił w dniu otwarcia Marek Wesoły, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Więcej o oddanym we wrześniu odcinku pisaliśmy w poniższym artykule.

By połączyć DTŚ z autostradą A4, do wykonania został jeszcze jeden odcinek trasy N-S. Jak mówi Michał Pierończyk, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace będą mogły się rozpocząć w 2025 roku, a połączenie z A4 mogłoby zostać oddane w 2026 roku.

Zobacz także

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rudaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto