Alior Bank oferuje różnorodne opcje kredytów ratalnych, które pozwalają na zakup towarów zgodny z preferencjami kredytobiorcy oraz umożliwiają budowanie pozytywnej historii kredytowej. Klienci, którzy regularnie spłacają zobowiązania, mogą liczyć na lepsze warunki finansowe, planując w przyszłości korzystanie z innych produktów bankowych.
Co to jest kredyt ratalny?
Kredyt ratalny online to nie tylko elastyczna forma płatności, ale także szansa na osiągnięcie swoich celów finansowych bez zbędnych komplikacji.
Klient w ramach kredytu online może opłacić zakup na kwotę nawet do 29 440 zł w zaciszu swojego domu. Bank nie wymaga zakładania konta. Nie ma znaczenia typ urządzenia, z jakiego korzysta kupujący (komputer, smartfon), istotne jest jedynie połączenie z Internetem.
Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy wybrać jako formę płatności raty Alior Banku, zdecydować się na jedną ofertę kredytową i wypełnić wniosek. Bank na każdym etapie wnioskowania informuje użytkownika o przebiegu procesu. Umowa zatwierdzana jest jednorazowym kodem SMS i przesyłana na podany w formularzu adres mailowy.
Aby uzyskać kredyt ratalny, klient musi spełnić kilka warunków. Przede wszystkim powinien mieć stałe lub czasowe zameldowanie oraz adres zamieszkania w Polsce, posiadać ważny dokument tożsamości i być osobą pełnoletnią. Obowiązkowe jest również wykazanie regularnego źródła dochodu. Okres kredytowania jest elastyczny, dopasowany do możliwości użytkownika. Może trwać od 3 miesięcy aż do 5 lat, przy czym istnieje możliwość wcześniejszej spłaty bez dodatkowych opłat.
Jak bank weryfikuje tożsamość kredytobiorcy online?
W ramach Centrum Identyfikacji Tożsamości, użytkownik, który korzysta z ofert kredytowych Alior Banku zdalnie, może samodzielnie wybrać najbardziej komfortową opcję weryfikacji. Informacje dotyczące każdego etapu procesu są stale dostępne na interfejsie usługi oraz wysyłane w komunikacji mailowej, dzięki czemu kredytobiorca jest na bieżąco informowany o jego postępach.
Oprócz tradycyjnych opcji weryfikacji takich jak przelew bankowy czy logowanie do banku, dla wybranych klientów Alior Bank oferuje wykorzystanie kodu SMS. Jest to najszybsza i najczęściej wybierana opcja.
System Alior Banku bazuje na zaawansowanych algorytmach, które pomagają podejmować dokładne i wiarygodne decyzje. Dzięki temu narzędzie zapewnia nie tylko wygodę, ale także pewność, że proces jest bezpieczny i efektywny.
Zakupy na raty w tradycyjnych sklepach
Jeśli klient planuje duże zakupy stacjonarne, idealnym rozwiązaniem może okazać się standardowy kredyt ratalny.
Użytkownik w jego ramach podpisuje wniosek kredytowy u jednego z partnerów handlowych Alior Banku i uzyskuje decyzję bez konieczności wizyty w banku. Wystarczy, aby wybrany przez niego towar posiadał dostępną ofertą finansowania, której warunki przedstawi pracownik sklepu.
Zainteresowany klient powinien przekazać obsłudze punktu handlowego dane niezbędne do sporządzenia wniosku o kredyt, a następnie podpisać przygotowany dokument tradycyjnie lub kodem SMS. Po zawarciu umowy Alior Bank uruchomi kredyt, a kredytobiorca będzie mógł wrócić do domu z wymarzonym zakupem.
Kwota pożyczki w tym wariancie wynosi od 300 zł do 50 tys. zł. Warunki uzyskania finansowania i okres jego trwania są takie same jak w przypadku złożenia wniosku online.
Zadbaj o czyste powietrze z Alior Bankiem
W ramach kredytu gotówkowego lub ratalnego Czyste Powietrze, pożyczyć można nawet 100 tys. zł, z czego aż 37 tys. zł może być sfinansowane dotacją z wojewódzkiego funduszu, a bank nie pobierze za to prowizji.
Kredyt można przeznaczyć na wymianę starego pieca, docieplenie budynków czy montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej. W jego ramach można też zamówić audyt energetyczny oraz dokumentację projektową i ekspertyzy. Z pożyczek i dotacji mogą skorzystać właściciele i współwłaściciele domów jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą.
W przypadku kredytu gotówkowego dwa wnioski – o finansowanie i o dotację – składa się w oddziale Alior Banku. To bankier pomaga wypełnić dokumenty i on też wysyła w imieniu kredytobiorcy wniosek o dotację do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚIGW). Kredyt zostaje wypłacony niezwłocznie po otrzymaniu dwóch pozytywnych decyzji. Inwestycję należy zrealizować w ciągu 18 miesięcy od dnia wnioskowania o dotację, a następnie złożyć w WFOŚIGW wniosek o jej rozliczenie.
Wniosek o kredyt ratalny należy złożyć u partnera handlowego Alior Banku, u którego planuje się zakup towaru lub usługi. Wtedy to sprzedawca pomoże wypełnić dokumenty i wyśle je do Funduszu. Spłatę obu kredytów można rozłożyć nawet na 10 lat.
Nie kupuj — wypożycz!
We współpracy z firmą Komputronik, Alior Bank udostępnia klientom możliwość długoterminowego najmu sprzętu elektronicznego na zasadach abonamentu.
Aby skorzystać z usługi, należy wybrać i zamówić urządzenie na stronie internetowej lub w salonie stacjonarnym Komputronik. Po uzupełnieniu wymaganych dokumentów, klient podpisuje umowę najmu wraz z umową kredytową. Usługa finansowana jest kredytem 0 proc., bez odsetek i prowizji. Klient więc od początku wie, ile zapłaci za wypożyczenie. Co ważne, sprzęt można wymienić na nowszy model po roku użytkowania. Z udogodnienia skorzystać mogą wszystkie osoby, które ukończyły 21. rok życia i posiadają ważny dowód osobisty.
Usługi dodatkowe oferowane z kredytem ratalnym
U wybranych partnerów handlowych razem z kredytem ratalnym klient może zamówić atrakcyjny pakiet usług dodatkowych zwiększających komfort spłaty i bezpieczeństwo finansów.
Występują one w trzech wariantach – Optimum (3 zł miesięcznie), Bezpieczny (5 zł miesięcznie) i Komfort (10 zł miesięcznie). W ich ramach kredytobiorca otrzymuje SMS przypominający o terminie płatności raty, możliwość zawarcia porozumienia lub aneksu do umowy oraz potwierdzenie wykonania transakcji na rachunku kredytowym w formie papierowej, odbierane w oddziale lub placówce partnerskiej banku.
Dodatkowo, jeśli klient zdecyduje się na pakiet Bezpieczny lub Komfort, bank zapewni mu bezpłatnie Alerty BIK (Biura Informacji Kredytowej) w formie SMS-owej lub mailowej. Jeśli użytkownik nie stara się o kredyt ani nie kupuje abonamentu, a otrzyma alert, będzie to sygnał, że ktoś próbuje bezprawnie zaciągnąć zobowiązania w jego imieniu. Dzięki temu można zapobiec wszelakim próbom wyłudzenia. Z treści powiadomienia klient dowie się, z którą instytucją ktoś próbuje podpisać umowę w jego imieniu i gdzie uzyska pomoc.
W pakiecie Komfort, użytkownik otrzyma darmowe ubezpieczenie Assistance PZU, które obejmuje pomoc w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku oraz wsparcie w domu, w razie zdarzenia losowego. Ubezpieczenie jest aktywne już następnego dnia po zawarciu umowy kredytu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?