- Cieszę się, że już po raz trzeci możemy się spotkać w gronie prawdziwych pasjonatów nauczania, odkrywania nowych dróg w edukacji i poszukiwania najbardziej efektywnych metod pedagogicznych – mówiła Aleksandra Piecko, naczelnik Wydziału Oświaty. - Nie muszę nikogo przekonywać, że praca nauczyciela to poważne wyzwanie i ciężka, mozolna praca. Takie spotkania, jak dzisiejsze, dają nową energię i pobudzają pasję, którą czasem w sposób naturalny tracimy w codziennej gonitwie – dodała.
Podczas dzisiejszej konferencji można było wysłuchać wykładu „Czytanie literatury jako ćwiczenia w myśleniu”, który przedstawił prof. Ryszard Koziołek. O pracy mózgu i możliwościach jego rozwoju mówił dr Armand Cholewka. Z kolei Agata Baj przedstawiła referat „Myślografia, czyli myślenie wizualne w edukacji”. Na zakończenie konferencji o dydaktycznych inspiracjach opowiedziała Joanna Krzemińska.
- Nauczyciele chcą się spotykać, rozwijać, poznawać nowe trendy i technologie w nauczaniu, by być na bieżąco z nowoczesną dydaktyką, stąd nasza inicjatywa, a zainteresowanie konferencją wśród nauczycieli pokazuje, że to dobry pomysł – mówi Sylwia Kuraś z Gimnazjum nr 9. - Często skupiamy się na tym, żeby szkoła była dobrze wyposażona, był szeroki dostęp do komputerów, ale czasem nie wiemy, co z tym wyposażeniem zrobić, jak efektywnie je wykorzystać i przede wszystkim jak bezpiecznie prowadzić ucznia przez np. świat internetu – zauważa. - Myślę, że nauczyciele znaleźli dziś wiele inspiracji w tym temacie – dodaje.
- Najbardziej interesują mnie tajniki mózgu, co nowego dzieje się w cyfrowym świecie i jak dydaktyka może za tymi zmianami nadążyć, dlatego z chęcią uczestniczyłam w dzisiejszej konferencji – mówiła Weronika Mruk – Kujawa z Gimnazjum nr 11. – Pracuję jako nauczyciel informatyki i bibliotekarz, więc na bieżąco wykorzystuję nowe technologie, m.in. do zachęcania uczniów do czytania, np. przygotowujemy książki elektroniczne – mówi. – Nasze działania przynoszą wymierne efekty, bo o wiele więcej uczniów czyta obecnie niż 5 - 7 lat temu, ale to się zawsze wiąże z pieniędzmi. Obserwując sytuację w naszej bibliotece nie wydaje mi się, że głównym problemem jest niechęć do czytania, tylko finansowanie bibliotek. Kiedy szkoła zyskała w programie „Wspieraj swoją bibliotekę” 1600 zł, za które zakupiliśmy książki, na które głosowali sami uczniowie, to drzwi biblioteki się nie zamykały – dodaje.
Źródło: Urząd Miasta w Rudzie Śląskiej
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?